Thursday, May 5, 2011

Tanda Allah Sayang Kita.. :)

Salam wth.
Kali ni aku nk share dgn korg psl tanda-tanda wanita dirahmati oleh Allah SWT. Nak tau kenapa aku pnye entry kali ni sentuh psl bab ni? Puncanya ialah tadi msa aku syok2 layan fb, tiba2 ada la seorang hamba Allah tu tegur aku dlm fb. Aku xkenal dia. Dia start tegur aku dulu. Heheehehe.. Pastu, she introduced herself and ask me am I UUM's student? Then, I said "Yup!" ( Ceyy, pmpuan ye, bukan lelaki. Heheheeh) Pastu nymbg2 la dgn dia, tnye dia soalan2 basi la jgk kan,'tgh buat apa?", "dh mkn ke blm?", n sbgnya. Aku kan baik orgnya. Ehem2! Pastu tiba2 dia tnya, "btl ke awak dh kawen?". Aku pun dgn buat2 muka terkejut, terkejut la sgt, aku pun jwb dgn jwpn yg blh dpt 10 marks~ "Belum lg la awak. Insya-Allah coming soon. Pray for us, k?" Pastu dia tnye la mcm2. n satu Q tu mmbuatkan aku aga terkesima seketika. "Awk dh ready ke nk kawen skrg mmndgkan usia awak msh muda remaja?". Pastu aku termenung sebentar n jwb soalan dia yg best tu. Aku jwb mcm ni, " Cepat atau lambat tu bukan mslhnya sekarang. Benda ni seme keje Allah kan? Jadi layankan saje apa yg Dia nk bagi. Kita ikut je la flow yg Dia bagi tu.." Pastu aku pesan kt dia, " Tnda2 wanita dirahmati Allah SWT salah satunya ialah, berkahwin awal." Pastu barula dia tau seme tu.. Hehehehe..
N now ini dia tnda2 wanita dirahmati Allah. So, berbahagialah kamu wahai wanita! Sesungguhnya Allah telah meletakkan darjat kamu yg plg tinggi di sisi-Nya berbanding lelaki.So, aku mmg bertuah dilahirkan mnjd perempuan! Alhamdulillah..


 3 tanda wanita itu dirahmati oleh Allah SWT : 

1) Bernikah awal 
2) Mahar murah
3) Mengandung awal

P.S : am I? Hopefully so. Amin. :)




:)

No comments:

Post a Comment